Ledviny, dvě fazole ukryté kdes v oblasti zad. Párový orgán, který má po celý život špinavou práci a my místo, abychom si jejich práce vážili a odměňovali je dobrou  stravou, dostatečným příjmem tekutin a prováděli detoxikační kúry, jim ještě přidáváme na frak. Děláme to mnohdy bez toho, aby nás vůbec jen napadlo, že bychom tím ledvinám mohli ublížit a to poškození by mohlo být nezvratné.

5 překvapivých věcí, které škodí ledvinám

  1. Vůbec tím největším zabijákem ledvin jsou léky proti bolesti, a to především naše tolik oblíbené růžové tabletky, čili Ibalgin. Škodlivý však je i aspirin a paracetamol, zvlášť pokud tyto tabletky užíváte ve vysokých dávkách a každý den.
  2. Dalším vrahem a obzvláště v kombinaci s analgetiky je nadměrné užívání alkoholu, a to především toho tvrdého.
  3. Z jedné strany nám pomáhají a zachraňují nám život, z té druhé nám mohou pro změnu odrovnat ledviny. Ano, i antibiotika mohou být nebezpečná, obzvláště tam, kde ledviny již nejsou zcela v pořádku anebo jsou zatížené genetickou predispozicí.
  4. V poslední době velmi zneužívaná  a podceňovaná laxativa, které jsou v reálu poměrně nebezpečná.
  5. Co vám nikdo před vyšetřením nepoví, je to, že ledvinám škodí i kontrastní látky.

Zlozvyky, nešvary a další věci, kterými ledviny likvidujeme

  1. Japonská studie z univerzity v Osace prozradila, že konzumace dvou a více limonád denně, je spojena s vysokým rizikem vzniku onemocnění ledvin.
  2. Zapomenout nesmíme samozřejmě ani na kouření, které likviduje naše tělo kompletně, a to i spolu s ledvinami.
  3. Studie University of Maryland Medical Center prokázala, že nedostatek vitamínu B6 zvyšuje riziko vzniku ledvinových kamenů. Aby se tomu tak nestalo, je proto nezbytné každý den zkonzumovat alespoň 1,3 miligramů tohoto vitamínu. Najdete ho zejména v rybách, cizrně, hovězích játrech, bramborech a ve škrobnaté zelenině.
  4. Velká Studie, která byla zveřejněna v časopise Journal of American z nefrologické společnosti prozradila, že ti, kteří sportovali, snížili až o 31% riziko vzniku ledvinových kamenů.
  5. Nedostatek hořčíku může za to, že se vápník nemůže pořádně vstřebávat, což vede k přetížení organismu a hromadění v těle. To pak dále vede k tvorbě ledvinových kamenů.
  6. Nepravidelný a nekvalitní spánek se podepisuje i na našich ledvinách.
  7. Pít mnoha z nás činí obtíže, avšak pokud nepijete, hromadí se v těle jedy, ledviny se vyčerpávají a hromadí se zde i látky, z nichž vznikají ledvinové kameny.

Potraviny, které škodí ledvinám

  1. Studie European Journal of Nutrition z roku 2003 ukázala, že strava bohatá na bílkoviny zvyšuje riziko dny i ledvinových kamenů. Všeobecně pak přílišné množství bílkovin pro ledviny představují ohromnou nálož, kterou nemusí ledviny časem utáhnout. S konzumací velkého množství masa je rovněž spojeno  velké množství vápníku, kyseliny močové i šťavelanu vápenatého, čili ničeho dobrého pro ledviny.
  2. Sůl je pro tělo potřebná, ale všeho s mírou. Velké množství soli je totiž nejen velkou zátěží pro srdce, ale i pro ledviny. Podle Harvard School of Public Health dokonce dlouhodobý příjem příliš velkého množství soli může vést k trvalému poškození ledvin, srdce i aort. Sůl navíc zvyšuje krevní tlak, který pak dále poškozuje filtry v ledvinách.
  3. Geneticky modifikované potraviny patří v poslední době k propíraným tématům. Zvláště Amerika se snaží Evropu zaplavit svými prapodivnými potravinami. Jde především o kukuřici, sóju, rýži, cukrovou třtinu, cukrovou řepu a řepku. Studie však odhalily, že konzumace těchto potravin je pro játra i ledviny toxická.
  4. Obdobně na tom jsou i umělá sladidla, která se zdravím nemají vůbec nic společného. Testy ukázaly, že konzumace těchto sladidel zvyšuje nároky na funkci ledvin. A stačí k tomu dokonce jen pití limonád.
  5. Tam, kde už zlobí ledviny, škodí mléčné výrobky. Ukázala to čínská studie. Konzumace mléčných výrobků následně zvyšuje vylučování vápníku do moči, což je spojeno s vyšším rizikem vzniku ledvinových kamenů. Podle KidsHealth org. zlepší zdravotní stav všem lidem, které trápí špatně fungující ledviny, selhávající ledviny anebo ledviny se zánětem.
  6. Konzumace kofeinu stimuluje krevní oběh, zvyšuje krevní tlak a podporuje rozvoj selhání ledvin, a to hlavně u obézních a cukrovkářů.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.